Anabilim Dalı Tarihçesi

    Anatomi Morfolojinin bir dalı olup canlı vücudunu şekillendiren organların normal şekil, yapı, tabii duruş ve komşu organlarla olan ilişkilerini makroskopik ve subgros olarak inceleyen bir bilim dalıdır. Anatomi bilgileri hastalığın teşhis ve tedavisi yanında koruyucu hekimlikte de önemlidir. Evcil memelilerin anatomik yapısı ile ilgilenen bölüme evcil memeliler anatomisi  ya da veteriner anatomi ismi verilir. Anatomi yunanca da parçalamak bölmek anlamına gelen bir kelimeden köken almış olup parçalama ve bölme sanatıdır. Ancak modern anatomi ölü bedenin parçalanmasının ötesinde bir anlam ifade eder. Amacı basit bir parçalama ile gösterilemeyen yaşayan organizmanın yapısı ve bu yapıların görevini araştırmak ve ortaya koymaktır. Üstelik vücudun ayrılmış parçaları ve sistematik diseksiyonu canlı organizmanın bölümleri ve bu bölümlerin birbirleri ile olan ilişkilerine dair bizlere önemli bilgiler verebilir.

    Bu incelemeyi yaparken anatominin kullandığı yöntemler aşağıda belirtilmiştir. Hayvan bedeninin diseksiyonu bize öncelikle canlı vücudunun bölümlerini, yerleşimine, etrafındaki yapılarla olan ilişkisine, büyüklüğüne, rengine ve dokusuna göre tanımlamamıza ve bu bilgiler ışığında bu yapıları sistemlere ayırmamıza yardımcı olacak bilgileri sağlar. Bu şekilde vücut, iskelet ve kas sistemi, iç organlar, solunum, ürogenital organlar, dolaşım ve sinir sistemi olmak üzere çeşitli bölümlere ayrılabilir. Bu Sistematik Anatomi dir.

    Komperatif Anatomi (Karşılaştırmalı Anatomi), ise farklı türlerin vücut yapılarıyla ve bu yapıların türler arasındaki farklılık ve benzerlikleri ile ilgilenir. Veteriner anatomi vertebratae grubunda bulunan evcil memeliler ile ilgilendiği için genellikle komperatif anatomiye başvurur. Birden fazla canlıyı karşılaştıran bu dal tek bir canlıyı incelemekten daha avantajlıdır. Komperatif ve sistematik anatominin bir tek amacı vardır. Yaşayan organizmanın yapısı ve yapı ve fonksiyon açısından vücut organlarının ilişkisidir. Anatomi bu yüzden Tıp ve Veteriner bilimlerinin temelidir ve amacı öncelikle öğrencilerin biyolojik olarak düşünmelerini sağlamaktır.